â Farklı Açılardan Günümüzde Değişen Satış Kavramı
· Üründen Müşteri İhtiyaçlarına, Satıştan Satınaldırmaya Geçiş
· Ürün Kavramından Hizmet ve Fayda Kavramlarına Geçiş
· Pazar ve Pazar Yönetiminin Önemi
· Satışta Yeni Paradigma: 3 Boyutlu Satış Yönetimi ( Süreç, Beceri, Taktik Üçlemesi )
â Pazarlama ve Satış Entegrasyonu
· Pazarlama ve Satışın Temel Rolleri, Satınalma Hunisindeki Farklı Fonksiyonları
· Potansiyel Çatışma Alanları
· 4 Farklı İlişki Türü: Tanımlı, Tanımsız, Uyumlu, Entegre
· Pazarlama ve Satış Fonksiyonları Arasındaki İlişkiyi Nasıl Düzenlemeliyiz? ( Pazarlama ve Satış Entegrasyonu Kontrol Listesi )
â Farklılaşma Aracı Olarak Müşteri Değer Sunumları Oluşturmak
. Müşteri Değer Sunumu ve Değer Önerisi
· Kavramsal Tanımlar
· Değer Üretimi ve Farklılaşmanın Temel Araçları
· Şirketimizin Değer Sunumlarını Çıkartmak
· Hedef Müşterilerin Beklentilerinin Rakipler ve Şirketimiz Tarafından Karşılanma Analizi
· Müşteri Değer Önerileri Belirleme Metodolojisi
· Şirketimizin Değer Önerilerinin Şirketimize Özel Olma ve Piyasada Yaygınlığına Göre Değerlendirilmesi
· Müşterilerden Geri Bildirim Alınması
â Segmentasyon, Hedefleme ve Konumlama
· Müşteri Segmentasyonu Neden Gereklidir?
· Klasik Segmentasyon Kriterleri
· Karlılık
· Potansiyel Alıcıların İhtiyaçlarının Benzerliği
· Demografik ve Diğer Tanımlayıcı Bilgiler
· Öngörülü Müşteri Segmentasyonu
· Segmentasyon Kavramının Satışta Kullanımı
· Segmentasyonun Yeni Odağı: Optimizasyon
· Geçmiş Analizi ve Gelecek Tahminini Birleştiren Modelleme
· Kararalma Maliyetleri Açısından Segmentasyon
· Öngörülü Segmentasyon Kriterleri
· Satınalma Potansiyeli
· Satınalma Davranışı
· Öngörlü Segmentasyon Prensiplerinin Odaklandığı Alanlar
· Kanal Gereklilikleri: Hangi Müşteriler çok sık veya özelleştirilmiş Temasa İhtiyaç Duyarlar
· Değer Önerisi: Hangi Müşteriler Daha Sık Ek Özellik İster? Temel Ürün Fonksiyonlarını Kim Daha Fazla Talep Eder? Her Segmentin Değer Vereceği ve Daha Çok Ödemek İsteyeceği Ekstra Özellikler Nelerdir?
· Fiyat Duyarlılığı: Hangi Müşteriler Fiyat Odaklı Karar Verir? Fiyat Değişikliklerine Nasıl Tepki Verirler? Hangi Oranda Bir Fiyat Değişikliği Müşteriye Satınalma Kararı Verdirir?
® Satış Süreçleri
· Satış Sürecinin Satış Faaliyetlerindeki Hayati Önemi
· Geleceği Planlamak
· Bireysel Performans Sıkıntılarını Tespit Etmek
· Temel Satış Süreçleri
· Olası Müşteri Yaratma
· Potansiyel Müşteri ( Qualifying )
· Potansiyel Müşteri Yönetimi
· Müşteri İhtiyacı Belirleme ( Requirements Captured )
· Teklif Verme ( Proposal )
· Satış Kapatma
· Olumlu – Sipariş ( Order )
· Olumsuz
· Müşteri Elde Tutma, Çapraz Satış, Geri Kazanma
· Müşteri ve Müşteri Beklentilerini Doğru Kavrama
· Müşteri ile Doğru İletişim Düzeyleri
· Müşteri Hizmetleri İlkeleri
· Müşteri İlişkilerinde Katma Değer Yaratma İlkesi
· Müşteri Adına Maliyet Yönetme İlkesi
· Müşteri İçin kolaylık İlkesi
· Kaliteli İletişim Sürdürülebilir İlişki İlkesi
· Geleceği Planlamak
· Bireysel Performans Sıkıntılarını Tespit Etmek
· Satış Süreçlerini Müşteri Satınalma Süreçleriyle Uyumlu Hale Getirmek
· Satış Hunisiyle ilgili Temel Ölçümler
Toplam Fırsatlar ( Flow Rate )
· Her Süreçte Geçirilen Ortalama Süre ( Arrival Rate )
· Her Adımın Satışı Gerçekleştirme Oranlarının Belirlenmesi ( Conversion Rate )
· Satış Hunisindeki İdeal Tutarsal Hacmin Hesaplanması
® Satış Becerileriyle ilgili Taktikler, Uygulamalar ve Kontrol Listesi
· Görüşme Hazırlığı
· Müşteri ile Yakınlık Geliştirme
· İletişim ve İlişkide Güven Oluşturma, Kişisel Kalite
· Müşteri Etkileşimi
· İletişim ve Çatışma Yönetiminde Düşünce Tarzının Önemi
· 4 Farklı Düşünsel Profilin Tanımlanması: Mantıksal, Muhafazakar, Duygusal, Deneysel
· Farklı Profillerin İletişim Matrisi
· Sunum Becerileri
· Beklenti Yönetimi ( Beklentiyi Doğru Kavramak, Beklentiyi Düşürmek veya Yükseltmek )
· Müzakere Becerileri
· İtirazlarla Başa Çıkma ( İtirazları Karşılama, ikna Etmek ya da Uzlaşma, Çatışma – Uzlaşma Yönetimi )
· Reddedilmeyle Başa Çıkma
· Satış Kapama
· Doğru Tavır
· Satış Psikolojisi
· Duygusal Zeka ( Empati ve Müşteri Odaklılık İlişkisi )
® Satışçı Profilleri ve Etkinlikleri
· Sosyal İlişki Uzmanı
· Saldırgan
· Nakledici
· Odaklanıcı
· Hikayeci
· Danışman
· Bitirici
· Uzman
â Kısaca Satışta Hukuksal ve Muhasebesel Süreçlere Hakimiyet
· Hukuksal Bilgilerin Gerekliliği / Müşteri Durumu / Çek Nedir? _ Senet Nedir? / Dönen Evraklarla İlgili İşlemler / Ödenmeyen Evraklarla İlgili
İşlemler / İpotek Alınırken Dikkat Edilmesi Gerekenler / Teminat Mektubu Alınırken Bilinmesi Gerekenler / Diğer Teminat Unsurları
· Muhasebesel Bilgilerin Gerekliliği / Sipariş Fişleri / Sevk İrsaliyeleri / Fatura Bilgileri / Tahsilat Makbuzu / Iskonto Bilgileri / Cari Hesap
Bilgileri / Tahsilat Bilgileri / Ortalama Sevkıyat Hesabı / Ortalama Vade Hesabı / Vade Farkı Hesaplaması / Ortalama Tahsilat Hesabı
â Tahsilat ve Risk Yönetimi
· Tahsilat En Önemli Satış Fonksiyonudur!
· Hangisi Daha Kötü: Yapılamayan Satış mi, Tahsil Edilemeyen Alacak mı?
· Satış Risk Değerlendirmeyle Başlar, Tahsilatla Biter.
· Tahsilat Performansı: Müşteri ve Satışçı Arasındaki Halat Çekme Yarışması
· Tahsilat Riski Değerlendirmeyle İlgili Temel Prensipler
· Satışçı ile Tahsilat Takibini Yapan Kişilerin Farklı Olması Durumunda Ortaya Çıkabilecek Sonuçlar
· Satışçıların Tahsilat Konusunda En Sık Yaptığı Hatalar
· Riskli Müşterileri Teşhis Edebilme
· Ödeme Davranışlarına Göre Müşteri Tipleri ve Alınacak Tedbirler
· Şüpheli Alacak Yönetimi
â Satış Sonrası İletişim ve İlişki
· Müşteri Hizmet Seviyesinin Tespiti
· Müşteri Memnuniyeti Analizleri ve Hizmet Açıklığını Kavramak
· Müşteri Geri Bildirimlerini Yönetmek
· Ömür Boyu Müşteri Karlılığı
· Müşteri Sadakati Sağlamanın Anahtarları
· Değişen Müşteri Beklentilerini Algılama ve Geri Bildirim
· Satış Ekibinde Kişisel Yönetim Becerileri
· Kişisel Planlama ve Zaman Yönetimi
· Toplantı Yönetimi
· Süreç ve Proje Yönetimi
· Stres ve Kişisel Motivasyon Yönetimi